15 december 2011

Jullov redan?

Pratade med min studievägledare idag och hon sa att jag borde ta jullov nu. Att jag inte ska tänka mer på skolan förens någon gång i januari.

En av de jobbigaste sakerna med att vara sjuk länge är att man inte märker någon skillnad när det blir lov. Det kanske inte låter så jobbigt att vara typ ledig hela tiden. Men att aldrig känna att man slappnar av och gå ner i varv som man gör när det är lov är sjukt jobbigt. Att ens vardag är på samma nivå hela tiden och att det inte går upp och ner med saker man ska göra är, tro det eller ej sjukt jobbigt och irriterande.
Det funkar att inte göra så mycket i kanske 2-3 veckor men inte i 16 veckor...
Sånt som man kan tänkas hitta på tar slut ganska fort och det är tråkigt att göra samma sak om och om igen.

Har t.ex. under min sjuka tid:
Ritat i över 50 timmar.
Redigerat för många bilder.
Skrivit 5 låtar.
Klarat ut spelen på datorn 2 gånger.
Städat datorn 4 gånger.
Tagit runt 1500 självporträtt i min såkallade hemma studio.
Och tänkt alldeles för mycket...
(Det här är tyvärr bara en liten del...)

Jag önskar verkligen att jag inte hade tid att göra massor med saker, just nu skulle jag inte tacka nej till att ha fullt upp...

Men mitt skit huvud orkar inte med att göra något vettigt...
Ska dock prata med kuratorn på skolan imorgon så jag slipper bli galen...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar