26 januari 2012

Te och diascanner

Godmorgon :) Har kanske inte sovit jätte bra inatt, men det får duga.
Börjar dagen med lite te så känns allt lite bättre ;)


Hade tänkt spendera större delen av dagen framför datorn, men inte för att göra lite vad jag vill... Utan ska sitta och scanna in gamla dia bilder som vi har, oturligt nog så gillade att fota förr i tiden. Vilket har lett till att vi har runt 5000 bilder som måste scannas in.
Och när man måste scanna varje bild för sig och det tar typ en och en halv minut per bild blir det ett tag som man får sitta och hålla på med det. Sen ska jag nog göra så att jag redigerar en del av dem för att göra dem bättre och det kommer ju också ta ett tag...

Så har nog runt 135 timmars arbete framför mig ;)
Men nu har jag iallafall något att göra på dagarna :P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar