9 januari 2013

Rökfoto

Kanske inte så mycket info för tiden, men kolla om du har typ 10min över att spendera på något onödigt :P
Det är inte så här jag tar rök bilder i vanliga fall så blir inte riktigt som de som jag visat innan.
Om du vill testa själv och inte har någon blixt du kan använda och tänkta ha med lampor som i videon så rekommenderar jag att du tar överdrivet starka eller flera stycken. För nu hade jag en som inte gav tillräckligt med ljus för att hålla slutartiden uppe. Så blev lite suddigt nu. Men ni förstår principen hoppas jag :)


Bilderna är väldigt brusiga pga det låga ljuset så var tvungen att höja iso-talet till max.
Men om man håller det på en "lagom" nivå (runt 400-800) så borde det inte vara något problem :)


På den andra bilden testade jag med att ha med en glödlampa i bilden. Då får röken leta sig runt den och sveper in den i en fin dimma.


Hoppas det var lite till hjälp. Men tycker ni ska experimentera fram för att få det resultat ni är ute efter.
Testa er fram :)

Här kan ni se några av mina tidigare rökbilder. De blev mycket klarare och skarpare för att jag använde blixt (för att jag då kunde använda kort slutartid och lite mindre bländare)


1 kommentar: