8 september 2011

Diagnos Okänd...

Va nyss hos läkaren, men blev inte det minsta klokare på vad det är för fel på mig. Men det känns ganska bra att läkaren vågar säga att han inte har någon aning om vad det är...
Fick lämna lite prover och de som de kunde se på direkten så var det inget fel på mig. Ska tillbaka till läkaren på tisdag nästa vecka när de har fått fler av svaren...
Så tills på tisdag ska jag käka tabletter för inflammerad magsäck... hoppas på att det hjälper ;)

Ska snart beställa lite kamera saker från kaffebrus som jag förhoppnings vis får innan vintern är här, skulle vilja fota lite porträtt när träden har en fin orange färg. Ska köpa en reflexskärm och lite kvadratiska filter så att jag ska kunna ha en stor bländare men fortfarande ha en någorlunda långsam slutartid så att jag inte går över synktiden för blixten.

Canon EF 50mm f1.8 II
1/1500, f1.8 & ISO100

Här skulle det inte vara helt fel med ett graduerat grå filter, vilket skulle kunna göra så att himlen blev lite mörkare. När man då ska exponera efter himlen så skulle även stenen bli mer väl exponerad.

Tamron 28-75mm f2.8 @ 47mm
1/250, f10 & ISO100

Här skulle det vara bra med ett vanligt gråfilter för att göra så att hela bilden blir mörkare så att jag kan använda en större bländare så att jag kan få ett kortare skärpedjup. Så att bakgrunden skulle bli lite mindre i fokus. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar