6 september 2011

Fin utrustning behövs inte...

Stör mig sjukt mycket på de som klagar på att deras kamera är dålig eller inte tillräckligt bra, eller att det inte har den utrustningen som de behöver osv...
Fotot som jag la upp med det föra inlägget är taget med en blixt (som jag styr trådlöst) och med 3 A4 papper som bakgrund, softbox och reflexskärm... att säga att det behöver kosta en förmögenhet att fota "fint" är en lögn. det som är dyrt här är min kamera som är en "dålig" Canon 1000D och blixten, men man kan köpa billiga tredje parts blixtar som är billiga och BRA ;)
Det är inte kameran som gör bilden, det är fotografen!!

Sen att det oftast blir lite lättare, smidigare och kanske lite bättre om man använder professionell utrustning är en helt annan sak

Här är en överblick över hur fotot från förra inlägget blev till :)

...och ja, det är mitt stökiga skrivbord :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar