28 september 2011

Fotografiska

Jag var på fotografiska för någon dag sen, trots min huvudvärk. Va intressant att få se Robert Mapplethorpes foton, är dock ledsen att jag missade Jacob Felländers utställning (I Want To Live Close To You)...
Men köpte däremot en affisch från den utställningen
Ni får ursäkta den usla bild kvaliten

Kom att tänka på en sak när jag var där också... det var en av fotografernas utställning där mer än 90% av bilderna var nästintill skräp och folk stod fortfarande och beundrade hennes bilder. Jag fattar verkligen inte vad folk såg i dom bilderna, så nu e frågan... Beundrar folk hennes bilder får att hon är känd eller för att dom faktiskt ser något speciellt. För varken jag eller pappa kunde se något speciellt i hennes bilder
Kommer inte säga vilken fotograf det är för jag vill inte kränka någon för dess arbete den har gjort.

Funderar föresten på att skaffa årskort till fotografiska :D för kommer antagligen gå dit ett par gånger till i år så det är kanske lika bra att skaffa årskort + att då kan man åka in flera gånger på samma utställning utan att bry sig om kostnaden ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar