6 oktober 2011

Underbara musik




Skulle vilja kunna spela piano, har funderat på att börja med det ett tag men tror inte att jag har tid eller ork till att bli bra på det. 
Och jag spelar ju redan cello och gitarr så har en del att öva på, dessutom vet jag inte ens om jag ska fortsätta med både gitarren och cellon... Känns inte som att jag hinner öva så mycket jag vill på de två instrumenten så kanske kommer lägga av med ett av dom för att satsa lite mer på det andra. Men vet verkligen inte vilket av de jag ska sluta med om jag inte ska hålla på med båda två, har spelat cello i 11 år så det e jag ganska bra nu och det känns lite synd att sluta på det när man har hållit på med det så länge. 
Men har spelat gitarr i 5 år och jag tycker att det är lite roligare att spela gitarr, känns lite bättre i kroppen då ;) Tycker verkligen inte att man ska spela ett instrument för att det låter fint, man ska spela det för att det känns rätt. Så om man till ex. som mig bara känner en extrem frihet när man spelar så kan man strunta i om man inte spelar fint eller om man spelar de såkallade "rätta" tonerna. 
Man ska kunna omsvepas i de känslor som man får när man spelar ett instrument, det är det jag tycker musik handlar om. Inte att det låter fint eller att det låter som andra förväntar sig att det ska låta. Det är bara något som tillkommer om man spelar från själen, då blir musik något extra.

Vilket instrument tycker ni att jag borde fortsätta med? Och borde jag börja spela piano?

1 kommentar:

  1. Ingen aning vilket instrument du ska välja, om du ska välja något. synd o tappa det andra som man gör om man slutar spela, men fattar va du menar :P

    däremot piano, det är inte så svårt, tonerna blir ju aldrig fel om man trycker på rätt tangenter, och grunderna är väldigt enkla. så det tar inte så lång tid att lära sig :) du kan få låna mina "lär dig spela piano-böcker" om du vill :)

    SvaraRadera