15 november 2011

Bränt barn luktar illa...

Har tänkt på en foto idé ganska länge nu, den involverar att mina händer brinner. Det är dock väldigt svårt att ta bild på sina händer när dom brinner, fick ingen bild alls nu när jag bara testade om denna idé ens kommer gå att genomföra. Jag styrde kameran via datorn så att jag ska kunna både ta bild och ha brinnande händer samtidigt. Tror dock att jag skulle behöva en assistent när jag hade tänkt att genom föra själva idén.
Om det är någon som undrar hur jag får mina händer att brinna så häller man lite T-sprit i handflatan och sen tänder man bara på. Det bränns inte för mycket för att det är "endast" T-spriten som brinner, den ger dock ifrån sig väldigt mycket värme. (typ som att sätta in handen i en brasa) Så man vill kanske inte att det brinner så länge, vilket försvårar själva fotandet mycket.


Om du vill prova själv:
Prova inte det här själv om du inte är säker på vad du gör. Om du skulle vilja testa det så börja utomhus så att du inte av misstag kan sätta eld på huset. För att släcka elden i handen så lägger du handflatan mot ett oömt tyd så att elden kvävs. Det viktigaste att tänka på är att inte få panik, ha alltid vatten nära och häll ALDRIG T-sprit i handen. Utan lägg handen ovanpå flask-öppningen och vänd senan upp och ner på flaskan så att endast lite vätska kommer på handflatan. Annars så kan det droppa brinnande T-sprit lite överallt vilket är farligt. Det är även svårare att släcka om det är mycket sprit i handen + att det blir varmt mycket snabbare.

Och som rubriken lyder så luktar bränd bar väldigt äckligt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar