19 januari 2012

Francesca

En väldigt begåvad fotograf som ger en sådan stor inspiration.
Francescas historia är dock inte så rolig, men livet är inte alltid det...
Hon fick fram helt fantastiska bilder under tiden hon levde och jag önskar verkligen att jag någon gång i livet kommer kunna ta i ens närheten av så starka bilder.

Tycker det är synd att jag inte tidigare har hittat denna fotograf :/ Men nu har jag verkligen någon att se upp till.
Det handlar inte om att ta perfekta bilder med fin skärpa eller perfekt ljus, utan om känslorna som bildas när man ser bilden. Det är bara det som avgör om bilden är bra eller inte enligt mig...

För att se en dokumentär om Francesca så kan du se den här: http://svtplay.se/t/102869/fotot__francesca_och_fallet

Det är mycket möjligt att du kommer finna dokumentären stötande. Den innehåller ganska mycket naket material.

En av många starka bilder som Francesca tog under sin livstid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar