31 januari 2012

Frisk luft :D

Mamma och pappa klagar på att jag måste få lite mer frisk luft så idag har jag varit ute en hel del :)

Först ute och gick med kameran på förmiddagen och åka skidor i väsjöbacken med scouterna nu på kvällen.
Va sjukt längesen jag va där och åkte, nog 4 år sen skulle jag tro. Så det va roligt att komma dit igen även om det kanske inte är så spännande skidåkning  så va det riktigt roligt sällskap ;)

När jag va ute och fotade så hade jag dock lite problem, mestadels att det var alldeles för ljust. Kunde knappt se något... Och det blir så skarpa skuggor och så hårt ljus när solen står "högt", vilket jag helst undviker ;)

Men lite bilder blev det iallafall :D



Hur jag redigerade te bilden kommer nog senare än planerat, har inte börjat med det än och det tar lite tid.
Känner inte att jag har riktigt ork att göra det just nu, men det kommer ;) Ni får påminna mig om jag skulle glömma det :P

Har en hel del fotoidéer, framför allt sånt som ska tas i vår väder. Så kommer bli fullt upp med fotandet då ;)
Hade tänkt köpa ett 17-40mm f4 objektiv innan dess. Tror att jag kommer ha användning av det :D Dock så kostar det 6800kr... Så blir att spara pengar i någon månad och sen dra iväg till fotobutiken :P
Känns som att jag kanske lägger lite väl mycket pengar på fotosaker... Men har man inget bättre att spendera pengarna på så har man inte ;)


2 kommentarer:

  1. Gillar verkligen den övre bilden :D jag tycker det är fint när ljuset är så blått :P men de kanske bara är för att jag fotar ganska mycket på landet ;)
    är de järvafältet? :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Det är järvafältet :D Typ vid bögsgård ;)

      Radera