4 september 2012

Bokskogen

Var ute och övningskörde med mamma ikväll och vi började av någon anledning prata om bokskogar. Så mitt i allt bestämde vi att jag skulle köra till en som finns i närheten. Till vår förtvivlan så var det tyvärr ingen bokskog längre.. Vi hittade samman lagt nog 20 bokar, men för fanns det tusentals. Så vi gick runt i en halvtimme i hopp om att hitta någon dunge med lite fler träd, men blev att vi under hela tiden bara såg ett ordentligt, stort och magnifikt bok träd. Blev helt fascinerad av boken som trängdes med björkar och tallar. Så ihop klämd men fortfarande så stolt. Skulle vara helt underbart att få uppleva en bokskog på våren igen som jag gjorde så ofta när jag var liten. Dock så är närmaste bokskogen jag vet av nere i Skåne, så är inte direkt att ta bilden en timme och sen ta sig en promenad.. :/

Skulle vara så kul att få fota bland bokarna, deras magiska kronor och majestätiska stammar. Och de underbara lövverken som de ger på våren. Skulle vara en dröm :)



Så synd att detta har gått förlorat..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar