27 november 2012

Även den minsta gnistan

När man har varit med om att lega i sängen i månader och inte känna att det finns någon mening att gå upp, så blir det att man uppskattar när man har den minsta lilla energi att komma upp på morgonen.
Även om jag har ont i huvudet, det är dåligt väder och jag kommer sitta ensam hemma hela dagen så är jag fortfarande tacksam för att jag orkade komma upp. Känner mig stolt över mig själv.

Även om det är en så liten sak som att komma upp och bara äta frukost och sen lägga sig igen så tar man stora steg. För det visar att man har en liten gnista där inne.




Även den minsta gnistan kan tända en maj-brasa





Så nästa gång du känner dig lite nere, när allt känns lite jobbigt. Så kan du tänka att du ändå kanske har energin att komma upp på morgonen. Även om du inte känner att du har det. Bara du kommer upp så har du tagit så otroligt stora steg. Kanske låter fånigt, men man måste börja med de små stegen om man ska orka hela den långa resan.




"Skynda långsamt"

Det sa en underbar person till mig en gång, det kommer alltid finnas kvar där inne. Även om det inte riktigt känns så hela tiden. Kommer alltid kravla mig framåt.
Fast ibland måste man vila för att orka fortsätta gå










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar