20 maj 2013

I should be happy, but i'm not

Varför ska man förväntas känna så mycket? Allt jag kan känna är en tomhet. Som att jag är ett skal utan innehåll. Senaste månaden har känts meningslös, förstår inte varför. Men inget spelar någon roll längre.
Jag borde t.ex vara glad nu, för jag kom in på utbildningen som jag sökte. Men av någon anledning känns det inte alls inom mig. Bara ett mörker, eller jo. Lite känns, men det är en känsla av att jag kommer misslyckas. Känns inte som att jag kommer kunna bli fotograf, jag är inte tillräckligt bra på de bilder som folk efterfrågar. Visst många säger att jag är jätte duktig på att fota, men då känns det alltid som att de refererar till de få bilder som jag är nöjd med. Problemet med de bilderna är att det bara är tagna som konst, jag kommer aldrig kunna leva på det. Jag är för dålig på porträtt, stilleben, mingel och alla andra sorters fotografering som folk faktiskt behöver. Allt jag kan är konsten.. Och där finns det ändå andra som är så stört mycket bättre än mig så där blir jag utspelad också. Kanske ska inse att jag nog inte har någon framtid som fotograf om det inte händer något mirakel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar