28 september 2011

Redigerar bilder

Nu när jag är sjuk får jag massor med tid till annat, dock så e det lite tråkigt får jag kan inte göra så mycket för att jag får så ont i huvudet. Så jag kan inte plugga vilket e lite segt för skulle gärna vilja kunna göra det så att jag inte kommer få så sjukt mycket i skolan när jag väl blir frisk...

Men nu pluggar jag på ett annat sätt :P
Sitter och redigerar massor med bilder, men inte mina egna bilder.
Jag laddar ner RAW bilder som jag sedan sitter och redigerar för att få så snygga som möjligt.
Jag har ju tänkt att starta ett eget foto företag ganska snart så då måste man ju kunna sånt också, så sitter nu och övar på speciellt porträtt bilder.
Här kommer en av de bilder jag har redigerat de senaste dagarna

Klicka på bilden för den större
                                      Före                                                                        Efter

Om du själv vill testa att redigera just den här bilden så kan du ladda ner den här.
Man måste dock vara medlem men det är gratis så det är inte så farligt ;)

Tyckte ni att bilden blev bättre eller blev den sämre efter att jag hade redigerat den? 

3 kommentarer:

  1. hennes ögon blev jättefina, även håret och bilden i helhet! :) mycket finare i svartvit :D

    men som lite konstruktiv kritik, personligen tycker jag hennes hy blev "för" perfekt lite svårt att förklara o de kanske bara e jag, men lite för utsuddad på något sätt, det blir lix för tydligt att den är redigerad, fattar du? :P

    SvaraRadera
  2. Fattar :P Redigerade den dock inte i photoshop utan i Camera raw så hade inte 100% kontroll ;)

    SvaraRadera