11 januari 2012

Saknad

Min cello har varit ostämd så att jag inte kunde spela på den i över en och en halv månad. Vet inte riktigt varför jag inte stämde den innan, tog bara 3 min så va inte direkt jobbig... Men har bara inte känns att jag ville spela.
Men idag när jag väl hade stämt den så var det så underbart att spela igen. Så skönt att bara få släppa allt och sjunka in i sin egna lilla värld när man sitter och bara spelar efter vilket humör man är på.
Jag improviserar nästan alltid när jag spelar. Finns oftast inte låtar som beskriver som jag känner enligt mig, så jag spelar bara på efter hur jag känner. Det är bara så underbart att få spela bort lite känslor. 


Så nu blir det nog minst en timme cello varje dag framöver då :D Märks att jag har tappat en del :/ men det kommer nog igen ganska snabbat ;) Kanske ska börja i orkestern igen, men en sak i taget ;) Måste börja gå på mina lektioner igen. Ja, jag går fortfarande på lektioner efter över 10 års spelande... Men det är mer en social grej och det är så kul att få spela med någon :) + att det är inte fel att lära sig något nytt och bli bättre ibland ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar