11 januari 2012

Tänka efter...


Tog bilden när jag testade ljuset till när jag skulle fotografera Andrea och brorsan kom bara in i rummet och satte sig på stolen. Måste säga att jag blev väldigt förvånad över att objektivet är så skarpt. Helt otroligt om man tittar på priset... 2500kr, vet att många tycker att det är mycket pengar för lite plast, metall och glas. Men med tanke på att jag trodde att jag skulle behöva köpa ett objektiv för typ 7000 eller mer för att få samma skärpa.
Nej, skärpan beror inte bara på om man lägger fokus rätt... Det har väldigt mycket med glaset i objektivet också och många billigare objektiv är inte så värst skarpa :/

Men man borde inte köpa ny utrustning förens man kan den gamla utan och innan. Om man inte tycker att man kan få bra bilder med en "dålig" kamera så kommer det inte bli så mycket bättre om man köper en dyr systemkamera. Det är inte kameran som avgör om bilden ska bli bra eller inte ;) Så kanske ska vänta lite mer innan jag köper nytt :O Dessutom kommer det ta ett tag för mig att få ihop minst 6000 för att köpa det som jag hade tänkt att uppgradera till. (Det billigaste av det...)

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar