15 mars 2012

Ny i familjen

I 5 dagar är den här skönheten på besök i kameraväskan :D
Kan redan nu säga att jag är lite smått kär i den ;)

Ett "Canon EF 200/2.8 L USM" ^^
Finns inte så mycket att säga än om det än att det är underbart.
Ska testa det lite mer imorgon och fram tills på tisdag, ska göra en foto-uppgift i skolan om gatufotografering och då frågade jag läraren om jag kunde låna objektivet ;)

Men tror inte att den kommer kunna ersätta mitt fast 85mm ens för en dag... Det objektivet har en egen plats i mitt hjärta :P



Det finns många som inte förstår varför man ska fotografera i RAW format, här kommer bara en av de stora fördelarna med formatet före .jpg

Här har vi en väldigt överexponerad bild som kommer direkt från kameran

Här är samma bild som jag försökte rädda, jag gjorde bilden till en .jpg fil innan jag försökte bara för att visa skillnaden...

Här är bilden igen men här visas vad som kan räddas ifall du fotar i RAW ^^ Det ända som gick helt förlorat och blev helt utfrätt är lite på min vita t-shirt, annars är det väldigt mycket som gick att få tillbaka ;)

Så bara ett litet snabbt tips: Fota alltid i RAW det lönar sig även om det tar upp mycket mer minne!


Jag funderade ifall jag skulle göra det här till flera inlägg men kände inte riktigt att jag orkade :P

Här kommer 2 bilder från dagen ;)

 Den här är tagen till dagens uppgift på fotolektionen :D

Blir bara så sjukt glad när det är så fint väder ^^

Dagen har varit riktigt bra :D Va riktigt kul i skolan men kanske lite segt ibland... Men vad förväntar man sig egentligen inte när man är i skolan ;)
Efter plugget blev det träning som vanligt, är riktigt kul att man fått lite nya vänner som man va riktiga ovänner med för några år sen.

Dock så har jag blivit lite deppig nu på kvällen :/ Men det går nog över tills imorgon :D
Snart är det dax att hoppa ner i sängen, sussa sött :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar