26 juni 2013

Inge Lightroom för mig

Tog bara en dag för mig att inse att jag kommer jobba smidigare med Camera Raw istället för Lightroom. Så jag avinstallerade det. Så nu är jag tillbaka till mitt gamla arbetssätt.
För er som inte förstår vad jag pratar om så är det två olika Raw (filformat) konverterare.

Va inne i stan idag för att lämna in mitt objektiv, fick det tråkiga beskedet att jag inte kommer få ett nytt utan att de måste skicka in det för lagning. Så blir inte att det kommer med till Spanien. Hade köpt objektivet just till den här resan så känns lite surt. Men får klara mig på andra objektiv så länge.
Funderar på om jag ska ta med mig endast mitt nya fasta 50mm eller om jag ska ta med mitt 28-75mm.
Kan inte riktigt bestämma mig.
När jag ändå var i stan så köpte jag nya örhängen, både en ny töjning (12mm) som jag ska använda i slutet av augusti. Blev även ett nytt för det vanliga hålet i högeröra. En ring blev det, tycker den va fin. Kanske kommer upp någon bild på det i framtiden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar